Anunț de recrutare privind ocuparea a 5 posturi de consilieri juridici (perioadă determinată)

TERMEN LIMITĂ pentru înscriere: 12.07.2024

 

DENUMIREA POSTULUI: CONSILIER JURIDIC

 

Candidații pentru aceste posturi dovedesc experiența solicitată  și vor prezenta următoarele comportamente și aptitudini:

 

  • analizează eficient problemele, identifică instrumente sau resurse pentru rezolvarea lor;
  • stabilesc priorități și planifică sarcinile pe care le desfășoară, sunt preocupați de îmbunătățirea constantă a performanței proprii și a salariaților din subordine, concentrându-se pe eficiență și eficacitate în atingerea rezultatelor;
  • își prioritizează munca și se asigură de finalizarea la timp a sarcinilor de serviciu;
  • capacitate de înțelegere și reacție rapidă;
  • spirit de inițiativă;
  • încurajează activ o atitudine colaborativă și de cooperare;
  • se adaptează ușor, au o abordare pozitivă, contribuie și dezvoltă alternative.

 

PRINCIPALELE ATRIBUȚII ȘI RESPONSABILITĂȚI ALE POSTULUI:

 

  • instrumentează din punct de vedere juridic dosarele de daună/cererile de plată ale petenților, analizând documentația justificativă aferentă, în vederea avizării acestora pentru legalitate;
  • întocmește referatele de respingere motivate, în conformitate cu condițiile de asigurare, prevederile legale și soluțiile tehnice propuse de către inspectorul de daune care a instrumentat dosarul de daună;
  • întocmește și motivează deciziile de respingere a sumelor solicitate din disponibilitățile F.G.A. conform legii.
  • reprezintă și apără drepturile și interesele legitime ale F.G.A., pe bază de delegație/împuternicire, în fața instanțelor judecătorești sau arbitrale, în raporturile cu orice autorități publice și instituții de orice natură, precum și în raporturile cu orice persoană fizică sau juridică de drept public sau privat, română sau străină, în limitele mandatului primit;
  • redactează acte de natură procesuală: cereri de chemare în judecată, întâmpinări, cereri reconvenționale, cereri de intervenție, cereri de probatorii, interogatorii, răspunsuri la interogatorii, formulează concluzii, note scrise, etc. pentru a asigura protejarea drepturilor și intereselor F.G.A.;
  • exercită căi ordinare și extraordinare de atac împotriva hotărârilor judecătorești;
  • asigură asistență juridică celorlalte structuri organizatorice din cadrul Fondului;
  • acordă viză de legalitate pe actele cu caracter juridic;
  • acordă asistență petiționarilor care se prezintă la sediul F.G.A. în vederea soluționării aspectelor juridice sesizate;
  • analizează și răspunde la petițiile/reclamațiile/sesizările repartizate;
  • emite opinii juridice în legătură cu activitatea desfășurată;

 

           CERINȚE PENTRU OCUPAREA POSTULUI:

            Condiții generale  de eligibilitate :

  1. cetățenia română, cetățenia altor state membre UE sau aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoașterea limbii române, scris și vorbit, la un nivel adecvat îndeplinirii responsabilităților postului;
  3. să fie apt din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției; starea de sănătate este atestată pe baza unei declarații pe proprie răspundere, urmând la angajare să se verifice pe bază de examen medical de specialitate conform legislației în vigoare;
  • îndeplinește condițiile de studii și vechime solicitate în anunțul de recrutare

 

Condiții specifice  de eligibilitate:

POST CONDIȚII SPECIFICE
Consilier juridic Studii:  Studii superioare în științe juridice absolvite  cu diplomă de licență.

Experiență:

Ø    3 ani de experiență în soluționarea litigiilor, reprezentarea în instanță;

Ø    abilități generale de operare pe computer (MS Office);

Ø    experiența în domeniul asigurărilor, constituie un avantaj;

 

 

CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ:

  • Formularul de candidatură;
  • Un CV în format Europass, semnat și datat;
  • Copie a actului de identitate al candidatului, a cărei conformitate cu originalul este certificata prin semnătură de către posesorul actului de identitate;
  • Scrisoare de intenție, semnată și datată;
  • Scrisoare de recomandare semnată și datată;
  • Copii ale diplomelor solicitate (și/sau atestate de echivalare a diplomelor obținute în străinătate, eliberate de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației Naționale);
  • Carte de muncă/contract de mandat și/sau adeverință/extras Revisal care să ateste vechimea în muncă pentru dovedirea experienței profesionale;
  • Declarație pe proprie răspundere a candidatului prin care atestă că este apt din punct de vedere medical;
  • Certificatul de cazier judiciar în termenul de valabilitate legal;

 

Dosarul de candidatură al candidaților trebuie transmis către FGA pe adresa de e-mail resurseumane@fgaromania.ro în termenul stabilit în Calendarul de concurs.

 

REGULI DE TRANSMITERE A DOSARELOR DE CANDIDATURĂ:

 

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 16 mb;
  • vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer de fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor);
  • nu se vor transmite atașamente cu extensiile: .exe; .com sau .ink;
  • nu se vor transmite atașamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
  • documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate;
  • subiectul mesajului trebuie să conțină denumirea postului menționat în titlul anunțului.

 

Toate documentele vor fi scanate individual, salvate în format .pdf și atașate în același e-mail.

 

ASPECTE GENERALE PRIVIND PROCESUL DE DERULARE A CONCURSULUI:

 

Dosarele de candidatură incomplete, care nu se conformează regulilor de transmitere a documentelor sau care au fost transmise după data limită de depunere a candidaturii, vor fi declarate invalide.

Candidaţii participanti vor fi anunțati prin e-mail, de către un reprezentat din cadrul Serviciul Resurse Umane, de etapele din cadrul concursului, precum și de rezultatele obținute după fiecare etapă din procesul de recrutare.

Contestațiile pot fi depuse de candidații nemulțumiți de rezultatele proprii la proba de interviu Socio-profesional. Fiecare candidat are dreptul de a contesta doar propriile rezultate.

Eventualele contestații privind rezultatul obținut la interviul Socio-Profesional se depun în maximum o zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei și se soluționează de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor.

Candidații nemulțumiți de rezultatul Etapei de eligibilitate, de modul de organizare a concursului sau care consideră că procesul de recrutare  afectează în mod direct egalitatea de șanse, de tratament și libertatea de exprimare a acestora, pot depune sesizări la Serviciul Resurse Umane.

Depunerea sesizărilor nu afectează derularea probelor de concurs.

Serviciul  Resurse Umane va transmite candidaților contestatari soluția Comisiei de soluționare a contestațiilor și sesizărilor,  în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea/înregistrarea la FGA a contestației/sesizării.

Condiția necesară pentru derularea întregului proces de recrutare este înregistrarea a cel puțin 2 (două) candidaturi eligibile, cu dosarul complet și care să respecte cerințele publicate în Anunțul de recrutare, conform etapelor stabilite în procedura de recrutare.

 

BIBLIOGRAFIE (poate fi consultată pe site-ul FGA)

 

  1. Legea nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu completările și modificările ulterioare;
  2. Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor;
  3. Norma ASF nr.24/2019 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie;
  5. Norma ASF nr.20/2017 privind asigurările auto din România;
  6. Codul civil – contractul de asigurare;
  7. Legea nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu completările și modificările ulterioare – dispoziţii privind falimentul societăţilor de asigurare/reasigurare
  8. Legea nr. 554/2004 contenciosului administrativ.

 

 

CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR DE CONCURS:

NR. CRT. ACȚIUNE PERIOADĂ DE DESFĂȘURARE OBSERVAȚII RESPONSABIL
1. Depunere dosare de candidatură 21.06.2024-12.07.2024 Se face doar electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro Candidați
2. Verificare eligibilitate 15.07.2024 Se face de către Comisia de verificare a eligibilității Comisia de verificare a eligibilității
3. Transmitere rezultat 16.07.2024 Se face de către secretariat Comisie Secretar Comisie
3. Interviu

Socio-Profesional

18-19.07.2024 Se desfășoară la sediul FGA de către Comisia de Interviu

Socio-Profesional

Comisia de Interviu

Socio-Profesional

4. Transmitere rezultat 22.07.2024-23.07.2024 Se face de către secretariat Comisie Secretar Comisie
5. Depunere contestații 1 zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei de interviu Socio-profesional Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro Candidați
6. Depunere sesizări Oricând pe perioada desfășurării concursului Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro Candidați
7. Soluționare contestații și/sau sesizări 5 zile lucrătoare de la primirea și înregistrarea la FGA a contestației/sesizării Se face de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor

 

În cazul în care calendarul activităților de concurs va suferi modificări ulterioare, acestea vor fi postate în timp util pe site-ul FGA.

Fiecărui candidat declarat eligibil pentru Interviul Socio-Profesional i se va transmite un mail cu data și ora la care va putea susține Interviul Socio-Profesional.

Informații suplimentare la telefon 021.201.11.60.

Fondul de Garantare a Asiguraților

s-a constituit ca persoană juridică de drept public conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților

București, Romania