ANUNȚ DE RECRUTARE PRIN CONCURS
PENTRU OCUPAREA A 3 POSTURI DE CONSILIERI JURIDICI
(contract de muncă pe durată determinată, cu perioadă de probă conform legislației muncii)
TERMEN LIMITĂ pentru înscriere: 11.12.2024(inclusiv)
DENUMIREA POSTULUI: CONSILIER JURIDIC
Aptitudini personale necesare derivate din specificitatea postului:
- analizează eficient problemele, identifică instrumente sau resurse pentru rezolvarea lor;
- stabilesc priorități și planifică sarcinile pe care le desfășoară, sunt preocupați de îmbunătățirea constantă a performanței proprii și a salariaților din subordine, concentrându-se pe eficiență și eficacitate în atingerea rezultatelor;
- își prioritizează munca și se asigură de finalizarea la timp a sarcinilor de serviciu;
- capacitate de înțelegere și reacție rapidă;
- spirit de inițiativă;
- încurajează activ o atitudine colaborativă și de cooperare;
- se adaptează ușor, au o abordare pozitivă, contribuie și dezvoltă alternative.
PRINCIPALELE ATRIBUȚII ȘI RESPONSABILITĂȚI ALE POSTULUI:
- Instrumentează din punct de vedere juridic dosarele de daună / cererile de plată ale petenților, analizând documentația justificativă aferentă, în vederea avizării acestora pentru legalitate;
- Întocmește referatele de respingere motivate, în conformitate cu condițiile de asigurare, prevederile legale și soluțiile tehnice propuse de către inspectorul de daune care a instrumentat dosarul de daune;
- Întocmește și motivează deciziile de respingere a sumelor solicitate din disponibilitățile F.G.A. conform legii;
- Reprezintă și apără drepturile și interesele legitime ale F.G.A., pe bază de delegație / împuternicire, în fața instanțelor judecătorești sau arbitrale, în raporturi cu orice autorități publice și instituții de orice natură, precum și în raporturile cu orice persoană fizică sau juridică de drept public sau privat, română sau străină, în limitele mandaului primit;
- Redactează acte de natură procesuală: cereri de chemare în judecată, întâmpinări, cereri reconvenționale, cereri de intervenție, cereri de probatorii, interogatorii, răspunsuri la interogatorii, formulează concluzii, note scirse, etc. pentru a asigura protejarea drepturilor și intereselor F.G.A.;
- Exercită căi ordinare și extraordinare de atac împotriva hotărârilor judecătorești;
- Asigură asistență juridică celorlalte structuri organizatorice din cadrul F.G.A;
- Acordă viză de legalitate pe actele cu caracter juridic;
- Acordă asistență petiționarilor care se prezintă la sediul F.G.A. în vederea soluționării aspectelor juridice sesizate;
- Analizează și răspunde la petițiile / reclamațiile / sesizările repartizate;
- Emite opinii juridice în legătură cu activitatea desfășurată.
CERINȚE PENTRU OCUPAREA POSTULUI:
Condiții generale de eligibilitate :
- Cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale UE sau aparținând Spațiului Economic European, domiciliul sau rezidența în România și capacitate deplină de execițiu;
- Să cunoască limba română scris și vorbit la un nivel adecvat îndeplinirii responsabilităților postului;
- Studii superioare în științe juridice / drept;
- Abilități generale de operare pe computer (MS Office), la un nivel minim necesar pentru realizarea atribuțiilor sale;
- 3 ani de experiență în soluționarea litigiilor civile/de contencios administrativ;
- Minim 3 ani de experința în domeniul asigurărilor.
Condiții specifice de eligibilitate:
POST | CONDIȚII SPECIFICE |
Consilier juridic | Studii: Studii superioare absolvite cu diplomă de licență în științe juridice/drept.
Experiență: Ø 3 ani de experiență în soluționarea litigiilor civile/de contencios administrativ; Ø abilități generale de operare pe computer (MS Office); Ø Minim 3 ani de experința în domeniul asigurărilor; |
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ:
- Formular candidatură semnat și datat – Anexa nr.2 la prezenta;
- CV semnat și datat;
- Scrisoare de intenție, semnată și datată;
- Copii ale diplomelor solicitate și/sau atestate de echivalare a diplomelor obținute în străinătate, eliberate de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației Naționale.
Dosarul de candidatură al candidaților trebuie transmis către FGA pe adresa de e-mail resurseumane@fgaromania.ro în termenul stabilit în Calendarul de concurs.
REGULI DE TRANSMITERE A DOSARELOR DE CANDIDATURĂ:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 16 mb;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer de fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor);
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile: .exe; .com sau .ink;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate;
- subiectul mesajului trebuie să conțină denumirea postului menționat în titlul anunțului.
Toate documentele vor fi scanate individual, salvate în format .pdf și atașate în același e-mail.
ASPECTE GENERALE PRIVIND PROCESUL DE DERULARE A CONCURSULUI:
Dosarele de candidatură incomplete, care nu se conformează regulilor de transmitere a documentelor sau care au fost transmise după data limită de depunere a candidaturii, vor fi declarate invalide.
Candidaţii participanti vor fi anunțati prin e-mail, de către un reprezentat din cadrul Serviciul Resurse Umane, de etapele din cadrul concursului, precum și de rezultatele obținute după fiecare etapă din procesul de recrutare.
Contestațiile pot fi depuse de candidații nemulțumiți de rezultatele proprii la proba de interviu Socio-profesional. Fiecare candidat are dreptul de a contesta doar propriile rezultate.
Eventualele contestații privind rezultatul obținut la interviul Socio-Profesional se depun în maximum o zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei și se soluționează de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor.
Candidații nemulțumiți de rezultatul Etapei de eligibilitate, de modul de organizare a concursului sau care consideră că procesul de recrutare afectează în mod direct egalitatea de șanse, de tratament și libertatea de exprimare a acestora, pot depune sesizări la Serviciul Resurse Umane.
Depunerea sesizărilor nu afectează derularea probelor de concurs.
Serviciul Resurse Umane va transmite candidaților contestatari soluția Comisiei de soluționare a contestațiilor și sesizărilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea/înregistrarea la FGA a contestației/sesizării.
Condiția necesară pentru derularea întregului proces de recrutare este înregistrarea a cel puțin 2 (două) candidaturi eligibile, cu dosarul complet și care să respecte cerințele publicate în Anunțul de recrutare, conform etapelor stabilite în procedura de recrutare.
BIBLIOGRAFIE (poate fi consultată pe site-ul FGA)
- Legea 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu completările și modificările ulterioare;
- Legea 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor:
- Norma ASF nr. 24/2019 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu modificarile și completările ulterioare;
- Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie;
- Norma ASF nr. 20/2017 privind asigurările autor din România;
- Codul Civil – contractul de asigurare;
- Legea nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenței, cu completările și modificările ulterioare – dispoziții privind falimentul societăților de asigurare / reasigurare;
- Legea 554/2004 – contenciosului administrativ.
CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR DE CONCURS:
NR. CRT. | ACȚIUNE | PERIOADĂ DE DESFĂȘURARE | OBSERVAȚII | RESPONSABIL | |
1. | Depunere dosare de candidatură | 21.11.2024-11.12.2024(inclusiv) | Se face doar electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro | Candidați | |
2. | Verificare eligibilitate | 12.12.2024 | Se face de către Comisia de verificare a eligibilității | Comisia de verificare a eligibilității | |
3. | Transmitere rezultat | 13.12.2024 | Se face de către secretariat Comisie | Secretar Comisie | |
4. | Interviu
Socio-Profesional |
16-17.12.2024 | Se desfășoară la sediul FGA de către Comisia de Interviu
Socio-Profesional |
Comisia de Interviu
Socio-Profesional |
|
5. | Transmitere rezultat | 18.12.2024 | Se face de către secretariat Comisie | Secretar Comisie | |
6. | Depunere contestații | 1 zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei de interviu Socio-profesional | Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro | Candidați | |
7. | Depunere sesizări | Oricând pe perioada desfășurării concursului | Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro | Candidați | |
8. | Soluționare contestații și/sau sesizări | 5 zile lucrătoare de la primirea și înregistrarea la FGA a contestației/sesizării | Se face de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor | Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor |
În cazul în care calendarul activităților de concurs va suferi modificări ulterioare, acestea vor fi postate în timp util pe site-ul FGA.
Fiecărui candidat declarat eligibil pentru Interviul Socio-Profesional i se va transmite un mail cu data și ora la care va putea susține Interviul Socio-Profesional.
Informații suplimentare la telefon 021.201.11.60.