ANUNȚ DE RECRUTARE PRIN CONCURS
PENTRU OCUPAREA POSTULUI VACANT DE CONSILIER JURIDIC
(contract de muncă pe durată nedeterminată, cu perioadă de probă conform legislației muncii)
TERMEN LIMITĂ pentru înscriere: 08.05.2025(inclusiv)
DENUMIREA POSTULUI: CONSILIER JURIDIC
Candidații pentru aceste posturi dovedesc experiența solicitată și vor prezenta următoarele aptitudini:
- analizează eficient problemele, identifică resurse pentru rezolvarea lor;
- stabilesc priorități și planifică sarcinile pe care le desfășoară, sunt preocupați de îmbunătățirea constantă a performanței proprii și a salariaților din subordine, concentrându-se pe eficiență și eficacitate în atingerea rezultatelor;
- își prioritizează munca și se asigură de finalizarea la timp a sarcinilor de serviciu;
- capacitate de înțelegere și reacție rapidă;
- spirit de inițiativă;
- încurajează activ o atitudine colaborativă și de cooperare;
- se adaptează ușor, au o abordare pozitivă, contribuie și dezvoltă alternative.
PRINCIPALELE ATRIBUȚII ȘI RESPONSABILITĂȚI ALE POSTULUI:
- Întocmirea procedurilor operaționale necesare punerii în aplicare a Directivei Europene 2009/103/CE modificată prin Directiva 2021/2118 și a acordurilor internaționale de cooperare încheiate între organismele de insolvență și a celor pentru protecția vizitatorilor
- Efectuarea unor analize și identificarea tipurilor de contracte financiare adecvate profilului de risc și specificului activității FGA, respectiv redactarea contractelor;
- Analizarea și după caz, contestarea deciziilor organismelor de insolvență privind respingerea totală sau parțială la plată a sumelor datorate Fondului;
- Întocmirea unor note fundamentate privind reanaliza unor dosare de daună în măsura în care se constată că nu este oportună formularea unor contestații împotriva soluțiilor organismelor de insolvență de respingere la plată a sumelor ce fac obiectul unor cereri de rambursare formulate de FGA;
- Reprezentarea Fondului în procedurile arbitrale, promovarea notificărilor, cererilor de arbitraj internațional în vederea recuperării creanțelor Fondului, și întocmirea punctelor de vedere, răspunsurilor la cererile de arbitraj formulate, împotriva FGA, de organismele de insolvență din alte state membre/ state din afara Spațiului Economic European, al căror birou al asigurătorilor a aderat la Sistemul Carte Verde;
- Realizarea unor analize privind aplicarea Regulilor de arbitraj CEPANI;
- Reprezentarea Fondului la Council of Bureaux (COB) în cadrul procedurilor europene de mediere pentru preîntâmpinarea litigiilor transfrontaliere în materie civilă și comercială și de drept internațional public/privat;
- Realizarea unui compendiu privind dreptul belgian aplicabil Acordurilor de cooperare încheiate de organismele de insolvență pentru aplicarea Directivei 2009/103/CE, cu modificările și completările ulterioare și asupra sistemelor de drept din statele membre UE/ din afara Spațiului Economic European, al căror Birou Național al Asigurătorilor a aderat la Sistemul Carte Verde, în ce privește:
- legea privind răspunderea civilă și plata despăgubirilor,
- dreptul asigurărilor,
- legislația specifică insolvenței,
- legea privind constituirea rezervelor tehnice aferente daunelor,
- regulile privind soluţionarea conflictului de legi aplicabile raporturilor de drept internațional,
- precum și efectuarea unor documentări privind problemele legate de asigurarea RCA în context transfrontalier, soluțiile de practică judiciară, obligatorii, privind asigurarea unei jurisprudenţe unitare pe teritoriul unui stat membru sau dezlegarea unor chestiuni de drept substanțial aplicabile raporturilor litigioase.
CERINȚE PENTRU OCUPAREA POSTULUI:
Condiții generale de eligibilitate :
- Cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale UE sau aparținând Spațiului Economic European, domiciliul sau rezidența în România și capacitate deplină de exercițiu;
- Pregătirea de specialitate: studii superioare, în Drept/ Științe Juridice, cu diplomă de licență;
- Pregătire complementară – cunoștințe legislație specifică activității, precum și alte specializări relevante;
- Cunoştinţe de operare PC – nivel mediu:
- Cunoștințe operare sistem informatic;
- abilități generale de operare pe computer (MS Office, Access);
- Vechimea în muncă, experiență juridică în domeniul asigurărilor de cel puțin 3 ani;
- Limbi străine: Engleză sau o altă limbă de circulație internațională, alta decât limba română – nivelul de cunoaștere: „citit”, „scris”, „vorbit”, cunoștințe nivel mediu
- Abilități, calităţi şi aptitudini personale necesare derivate din specificitatea postului:
- calităţi personale derivate din specificitatea postului: capacitate de înţelegere şi reacţie rapidă, capacitate mare de analiză şi sinteză, capacitate de comunicare, loialitate, discreţie, flexibilitate în gândire, perspicacitate, spirit de iniţiativă.
- Condiții specifice:
POST | CONDIȚII SPECIFICE |
Consilier juridic | Studii: Studii superioare absolvite cu diplomă de licență în științe juridice/drept.
Experiență: Ø abilități generale de operare pe computer (MS Office); Cunoștințe operare sistem informatic; Ø Minim 3 ani de experința în domeniul asigurărilor; Ø Limbi străine: Engleză sau o altă limbă de circulație internațională, alta decât limba română – nivelul de cunoastere: „citit”, „scris , „vorbit”: cunoștințe nivel mediu; |
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ:
- Formular candidatură semnat și datat – Anexa nr.2 la prezenta;
- CV semnat și datat;
- Scrisoare de intenție, semnată și datată;
- Copii ale diplomelor solicitate și/sau atestate de echivalare a diplomelor obținute în străinătate, eliberate de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației Naționale;
Dosarul de candidatură al candidaților trebuie transmis către FGA pe adresa de e-mail resurseumane@fgaromania.ro în termenul stabilit în Calendarul de concurs.
REGULI DE TRANSMITERE A DOSARELOR DE CANDIDATURĂ:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 16 mb;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer de fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor);
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile: .exe; .com sau .ink;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate;
- subiectul mesajului trebuie să conțină denumirea postului menționat în titlul anunțului.
Toate documentele vor fi scanate individual, salvate în format .pdf și atașate în același e-mail.
ASPECTE GENERALE PRIVIND PROCESUL DE DERULARE A CONCURSULUI:
Dosarele de candidatură incomplete, care nu se conformează regulilor de transmitere a documentelor sau care au fost transmise după data limită de depunere a candidaturii, vor fi declarate invalide.
În cazul în care la concursul organizat, se prezintă un singur candidat, ocuparea postului se face prin examen.
Candidaţii participanti vor fi anunțati prin e-mail, de către un reprezentat din cadrul Serviciul Resurse Umane, de etapele din cadrul concursului, precum și de rezultatele obținute după fiecare etapă din procesul de recrutare.
Contestațiile pot fi depuse de candidații nemulțumiți de rezultatele proprii la proba de interviu Socio-profesional. Fiecare candidat are dreptul de a contesta doar propriile rezultate.
Eventualele contestații privind rezultatul obținut la interviul Socio-Profesional se depun în maximum o zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei și se soluționează de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor.
Candidații nemulțumiți de rezultatul Etapei de eligibilitate, de modul de organizare a concursului sau care consideră că procesul de recrutare afectează în mod direct egalitatea de șanse, de tratament și libertatea de exprimare a acestora, pot depune sesizări la Serviciul Resurse Umane.
Depunerea sesizărilor nu afectează derularea probelor de concurs.
Serviciul Resurse Umane va transmite candidaților contestatari soluția Comisiei de soluționare a contestațiilor și sesizărilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea/înregistrarea la FGA a contestației/sesizării.
Proba scrisă constă în 10 (zece) întrebări tip grilă din bibliografia afișată.
BIBLIOGRAFIE (poate fi consultată pe site-ul FGA)
- Legea 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu completările și modificările ulterioare;
- Norma ASF nr. 24/2019 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu modificarile și completările ulterioare;
- Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie
- Dispozițiile art. 10a și 25 a din Directiva 2009/103/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 septembrie 2009 privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi (versiune codificată) astfel cum a fost modificată prin Directiva europeană 2021/2118.
CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR DE CONCURS:
NR. CRT. | ACȚIUNE | PERIOADĂ DE DESFĂȘURARE | OBSERVAȚII | RESPONSABIL |
1. | Depunere dosare de candidatură | 08.05.2025(inclusiv) | Se face doar electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro | Candidați |
2. | Verificare eligibilitate | 09-12.05.2025 | Se face de către Comisia de verificare a eligibilității | Comisia de verificare a eligibilității |
3. | Transmitere rezultat | 13.05.2025 | Se face de către secretariat Comisie | Secretar Comisie |
4 | Proba scrisa | 15.05.2025 | Se desfășoară la sediul FGA de către Comisia de Concurs | Comisia de Concurs |
5. | Interviu
Socio-Profesional |
22-23.05.2025 | Se desfășoară la sediul FGA de către Comisia de Interviu
Socio-Profesional |
Comisia de Interviu
Socio-Profesional |
6. | Transmitere rezultat | 26.05.2025 | Se face de către secretariat Comisie | Secretar Comisie |
7. | Depunere contestații | 1 zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei de interviu Socio-profesional | Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro | Candidați |
8. | Depunere sesizări | Oricând pe perioada desfășurării concursului | Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro | Candidați |
9. | Soluționare contestații și/sau sesizări | 3 zile lucrătoare de la primirea și înregistrarea la FGA a contestației/sesizării | Se face de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor | Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor |
În cazul în care calendarul activităților de concurs va suferi modificări ulterioare, acestea vor fi postate în timp util pe site-ul FGA.
Fiecărui candidat declarat eligibil pentru Interviul Socio-Profesional i se va transmite un mail cu data și ora la care va putea susține Interviul Socio-Profesional.
Informații suplimentare la telefon 021.201.11.60.