Cerințele necesare ocupării postului de Expert Secretariat Tehnic în cadrul Cabinetului Directorului General:
- Pregătire de specialitate – studii superioare juridice sau în Finanțe, Contabilitate, Economie sau alte domenii economice;
- Cunoașterea, buna întelegere și aplicarea legislației incidente;
- Pregătire complementară (cursuri de specializare, legislație specifică activității, finanțe bănci, management bancar reprezintă un avantaj);
- Cunoștințe de operare PC: nivel mediu (Word, Excel, Power Point);
- Vechime totală în muncă: minim 3 ani experiență în domeniul juridic sau financiar;
- Limbă engleză – nivel mediu adaptat specificului profesional;
Aptitudini personale necesare derivate din specificului postului:
- Capacitate de înțelegere și reacție rapidă
- Capacitate mare de analiză și sinteză
- Abilități de analiză a proceselor operaționale
- Capacitate de comunicare
- Loialitate, discreție
- Flexibilitate în gândire
- Perspicacitate
- Spirit de inițiativă
Principalele atribuții ale postului:
- Contribuie la elaborarea și implementarea strtegiei de optimizare continua a proceselor în vederea susținerii și realizării obiectivelor strategice ale F.G.A;
- Implementează procedurile sau instrucţiunile de lucru aprobate pentru realizarea atribuţiilor şi activităţilor conform R.O.F. al F.G.A şi a fişelor de post, atât pentru activitatea curentă, cât şi pentru cea referitoare la documentele cu nivel de clasificare strict secret, secret de serviciu, sau documentele cu alt nivel de clasificare;
- sesizează operativ conducerea F.G.A. despre orice eveniment deosebit apărut în realizarea atribuţiilor şi propune măsuri corespunzătoare pentru rezolvarea problemelor sesizate;
- semnalează superiorilor ierarhici cazurile de aplicare neconformă a unor acte normative şi face propunerile corespunzătoare pentru îndreptarea problemelor sesizate;
- urmăreşte în permanenţă şi îşi însuşeşte modificările și completările care apar în legislaţia incidentă domeniilor de activitate;
- generează și verifică listele conținând cererile de plată înaintate spre aprobare Comisiei Speciale, pentru fiecare societate de asigurare în faliment în parte;
- întocmește nota de înaintare a listelor creditorilor de asigurări ale căror creanțe certe, lichide și exigibile au rezultat din analizarea dosarelor, în vederea aprobării în cadrul ședinței Comisiei Speciale.
- primește notele aprobate pentru discuții de la direcţiile din cadrul FGA și le înaintează către membrii Comisiei Speciale spre analiză. Acestea sunt anexate procesului-verbal al ședinței;
- înregistrează stadiile finale ale cererilor de plată după ședința CS în aplicația de gestionare a dosarelor și transmite listele în format electronic către DE;
- transmite notele aprobate în cadrul ședințelor către direcția emitentă;
- transmite după caz un extras din procesul verbal al ședinței privind hotărârea Comisie Speciale;
- întocmește, verifică și transmite către DG/DGA situațiile lunare privind activitatea Comisiei Speciale, precum și orice alte rapoarte privind activitatea;
- întocmește procesele verbale ale ședintelor Comisiei Speciale și păstrează evidența acestora.
- participă la elaborarea procedurilor specifice activităţii structurii din care face parte;
Bibliografie:
- Legea nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu completările și modificările ulterioare;
- Norma ASF nr.24/2019 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor;
- Legea nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu completările și modificările ulterioare – dispoziţii privind falimentul societăţilor de asigurare/reasigurare
- Legea nr. 554/2004 contenciosului administrativ.
Potențialii candidați sunt rugați să transmită pe adresa de mail resurseumane@fgaromania.ro, următoarele documente, cu menționarea postului vizat:
- CV-ul model Europass în limba română;
- Scrisoare de recomandare;
- Scrisoare de intenție.
Termenul limită pentru transmiterea documentelor este 29.08.2023,ora 14.00.
Candidații declarați eligibili în urma selecției CV-urilor, vor fi invitați la Interviu, în data de 07.09.2023.