Cerințele necesare ocupării postului de consilier juridic:
- cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale UE sau aparținând Spațiului Economic European, domiciliul sau rezidența în România și capacitate deplină de exercițiu;
- să cunoască limba română scrisă și vorbită la un nivel adecvat îndeplinirii responsabilităților postului;
- studii superioare, în științe juridice, cu diplomă de licență și o experiență de minim 3 ani în domeniul resurselor umane/relațiilor de muncă/evidența muncii;
- abilități generale de operare pe computer (MS Office);
- cunoștințe operare PC: un nivel minim necesar pentru performarea atribuțiilor sale;
- să dețină experiență referitoare la: contracte de muncă (încheiere, executare, modificare, suspendare, încetare), fișe de post, documente auxiliare; clauze/acorduri de confidențialitate; detașare/delegare salarii; elaborare/revizuire RI, politica de recrutare, proceduri; timp de muncă; reorganizare.
Principalele atribuții ale postului:
- Asigurarea desfasurarii activitatii Direcției Juridice in conformitate cu normele legale si consilierea sub aspect juridic a Serviciului Resurse Umane.
- Suport în elaborarea de regulamente, hotarari, ordine si instructiuni referitoare la desfasurarea activitatii in cadrul Fondului de Garantare a Asiguraților in conformitate cu legislatia in vigoare.
- Avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic ale Serviciului Resurse Umane.
- Asigurarea de consultanta si informarea permanenta a conducerii/Serviciului Resurse Umane cu privire la modificarile legislative.
- Rezolva cereri cu caracter juridic in toate domeniile legislației muncii.
- Verifica legalitatea actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizarea Serviciului Resurse Umane
Bibliografie:
Cunoasterea Codului muncii alaturi de noțiuni de legislația muncii, respectiv:
- Legea nr. 62/2011 a dialogului social
- Legea nr. 67/2006 privind protecția drepturilor salariaților în cazul transferului întreprinderii, al unității sau al unor părți ale acestora
- H.G. nr. 1048/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecție la locul de muncă
- Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare și consultare a angajaților
- O.U.G. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor
- Legea nr. 210/1999 a concediului paternal
- O.U.G. nr. 96/2003 privind protecția maternității la locurile de muncă
- O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați
- Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă
- H.G. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților
- Legea nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu completările și modificările ulterioare;
Potențialii candidați sunt rugați să transmită pe adresa de mail resurseumane@fgaromania.ro, urmatoarele documente, cu menționarea postului vizat:
- CV-ul model Europass în limba română;
- Scrisoare de recomandare;
- Scrisoare de intenție.
Termenul limită pentru transmiterea documentelor este 16.11.2023.
Candidații declarați eligibili în urma selecției CV-urilor, vor fi invitați la Interviu, în perioada 21-23.11.2023.