Cerințele necesare ocupării postului de inspector de specialitate – activitate antifraudă – 1 post:
- cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale UE sau aparținând Spațiului Economic European, domiciliul sau rezidența în România și capacitate deplină de exercițiu;
- să cunoască limba română scrisă și vorbită la un nivel adecvat îndeplinirii responsabilităților postului;
- studii superioare, în științe juridice;
- abilități generale de operare pe computer (MS Office);
- constituie avantaj experiența în domeniul asigurărilor;
- vechime in activitatea prevenire fraudă;
- cunoștințe operare PC: un nivel minim necesar pentru performarea atribuțiilor sale.
Principalele atribuții ale postului:
- instrumentarea dosarelor de daună, verificarea și avizarea dosarelor de daună și a creanțelor de asigurări înregistrate, în vederea supunerii sumelor pretinse aprobării Comisiei speciale;
- verificarea legalitatii documentelor depuse de creditorii de asigurare anexate dosarelor de dauna
- analizarea dosarelor de dauna din punct de vedere modului si imprejurarilor producerii evenimentelor si a veridicitatii declaratiilor in baza carora se solicita despagubiri ;
- audierea de martori sau persoane implicate in evenimentele ce fac obiectul dosarelor de dauna verificate.
- verificari la societati de asigurari pentru prevenirea obtinerii prin frauda de despagubiri pentru avarii prexistente sau evenimente produse cu intentie sau inscenate;
- formularea de adrese catre autoritati pentru stabilirea situatiilor de fapt si de drept in dosarele de dauna , de sesizari si plangeri penale in cazurile de frauda;
- alte activitati specifice in vederea prevenirii si combaterii fraudelor
Bibliografie:
- Legea nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților, cu completările și modificările ulterioare;
- Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor;
- Norma ASF nr.24/2019 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie;
- Norma ASF nr.20/2017 privind asigurările auto din România;
- Codul civil – contractul de asigurare;
- Codul Penal
Potențialii candidați sunt rugați să transmită pe adresa de mail resurseumane@fgaromania.ro, urmatoarele documente, cu menționarea postului vizat:
- CV-ul model Europass în limba română;
- Scrisoare de recomandare;
- Scrisoare de intenție.
Termenul limită pentru transmiterea documentelor este 26.11.2023.
Candidații declarați eligibili în urma selecției CV-urilor, vor fi invitați la Interviu, în perioada 28.11.2023