București-27 Septembrie 2021 Fondul de garantare a asiguraților a luat act de publicarea în Monitorul Oficial a Deciziei nr.1148/17.09.2021 a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance SA și constatarea stării de insolvență a societății, urmând ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să promoveze, în instanță, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului.
De la acestă dată, orice persoană care pretinde un drept de creanță de asigurări împotriva asigurătorului poate formula și adresa o cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor sau o cerere restituire de primă, după denunțarea poliței de asigurare la asigurător.
Conform Deciziei Autorității de Supraveghere Financiară(ASF) Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.
Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face după preluarea evidențelor complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și contabile.
Conform legislației, FGA poate iniția plata creanțelor de asigurare ale creditorilor de asigurare ai SAR City Insurance SA, într-un termen de 60 de zile, calculat de la date publicării Deciziei ASF referitoare la asigurător, în Monitorul Oficial. Cererile se pot depune cel târziu până la 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data nașterii dreptului de creanță, atunci când acesta s-a născut ulterior.
Potrivit legii, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale doar către creditorii de asigurări care au depus cereri de plată și care au dosarele complete. Plata despăgubirilor se va face în limita a 500.000 lei per contract de asigurare.
Ținând cont de situația pandemică existentă, FGA face apel către potențialii creditori de asigurare să depună solicitările Online, sau prin intermediul unui serviciu poștal.
Prin intermediul serviciului de Email, vă recomandăm:
Cereri de plată (Anexa 9 și 10): cerere.plata@fgaromania.ro
Menționăm, de asemenea, că toate explicațiile necesare pentru demararea procesului de depunere a cererilor de plată sunt postate pe site-ul FGA, respectiv: www.fgaromania.ro