București- 9 Februarie 2022 Fondul de Garantare a Asiguraților(FGA) a luat act de hotărârea instanței, de deschidere a procedurii de faliment pentru Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA.
Decizia din data de 09.02.2022 nu este definitivă.
Deschiderea procedurii de faliment își produce efectele atat în cadrul procedurii de faliment a societății de asigurare cât și cu privire la desfășurarea activitătii Fondului de Garantare a Asiguraților.
Astfel, în termen de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, poliţele de asigurare încheiate de societatea de asigurare/reasigurare încetează de drept, potrivit dispozițiilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă.
De asemenea, de la data deschiderea procedurii falimentului, în cazul Societății de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA., începe sa se calculeze termenul limită/maxim, de 90 de zile, pentru depunerea cererilor de deschidere a dosarelor de daună-anexa 7, prevedere menționată în Art 12 alin(1) din Legea 213/2015 actualizată.
Hotărârea din data de 09.02.2022 nu modifică activitatea de primire și procesare a Cererilor de plată (Anexele 9/10).
Potențialii creditori de asigurări ai Societății de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA. pot depune, atât electronic cât și prin poștă, cereri de plată (Anexa 9/10) sau cereri de deschidere dosare de daună (Anexa 7). Formularele sunt disponibile online la adresa: http://www.fgaromania.ro/formulare
Creditorul de asigurări poate urma separat, pe lângă procedura administrativă necontencioasă prevazută de Legea nr. 213/2015 pentru încasarea despăgubirii de la FGA şi procedura de faliment a asigurătorului prevăzută de Legea nr. 85/2014, în vederea recuperării creanţei sale din activele asigurătorului aflat în faliment, inclusiv pentru suma cuvenită care depăşeşte plafonul de garantare prevăzut la art. 15 alin. (2) din Legea 213/2015.
FGA pune la dispoziția creditorilor de asigurare care doresc să transmită documente Fondului, următoarele adrese de Email:
• constatari.daune@fgaromania.ro -transmitere documente aferente deschiderii dosarelor de daună (anexa 7);
• cerere.plata@fgaromania.ro -transmitere documente aferente plății – cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor ( anexa 10)/cerere de plată privind acordarea restituirii de primă (anexa 9);
• reconstatari.daune@fgaromania.ro -transmitere solicitări pentru reconstatări;
–
Pentru solicitări informații, petiții/reclamații, adresele de email:
• petitii@fgaromania.ro -transmitere petiții/reclamații;
• office@fgaromania.ro -transmitere solicitări generale;
• comunicare@fgaromania.ro -relații cu mass-media.
Adresă poștală: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București.